NA NOETOVI BARKI OB OSMIH
O predstavi
Besedilo nemškega avtorja Ulricha Huba Na Noetovi barki ob osmih je himna prijateljstvu, solidarnosti in toleranci. Zaradi pretanjenega sloga, prepolnega humorja, včasih celo z elementi vesele burleske, ki nikoli ne zaide v karikaturo, se je besedilo v zadnjih letih uveljavilo kot največje evropsko odkritje za mlado občinstvo. Če poznamo »učinek metulja«, katerega zamah s krili na enem koncu sveta povzroči kataklizmo na drugem, se bomo v tej predstavi prek zgodbe o soodvisnosti, ustvarjanju sobivanja, o spodbujanju domišljije, da s pomočjo radovednosti odkrijemo drugačna obzorja, naučili nekaj o »učinku pingvina«. Pingvina se sprašujeta ali se je smiselno izogniti vsesplošnemu potopu, če bo v njem izginil tvoj najboljši prijatelj, pa čeprav je dolgočasna nadloga ...
(Robert Waltl)
Na Noetovi barki ob osmih je dvodejanka Ulricha Huba, besedilo, ki je doživelo praizvedbo v Mestnem gledališču v Karlsruheju pod avtorjevim režijskim vodstvom, nato pa so sledile izvedbe v številnih nemških gledališčih. Prejelo je več nagrad in bilo prirejeno tudi za radijsko igro. Na Noetovi barki ob osmih je tretje Hubovo delo za mlade gledalce, v katerem imajo glavno vlogo pingvini: monodrami Najdebelejši pingvin s tečaja je sledilo besedilo Pingvini ne znajo peči sirove torte, delo Na Noetovi barki ob osmih pa je nastalo po naročilu gledališča v Karlsruheju, kjer so v sezoni 2005/2006 uprizarjali otroške predstave, ki obravnavajo temo Boga.
O avtorju
Ulrich Hub je na osnovi svetopisemske zgodbe o vesoljnem potopu napisal odlično in duhovito igro o prijateljstvu, iskanju Boga in solidarnosti, torej o temah, ki so pri vzgoji otrok še kako pomembne. Odlika besedila je, da se avtor spretno izogne vsakršnemu moraliziranju; pred nami je duhovita, v iskrivih dialogih in izjemno izbrušenem slogu napisana zgodba, ki enakovredno nagovarja tako otroke kot odrasle. Duhovite replike si kar sledijo, filozofska vprašanja o Bogu, življenju in smrti, dobrem in zlu, prijateljstvu in solidarnosti pa je avtor spretno položil v kljune treh simpatičnih pingvinov, s katerimi se otroci zlahka identificirajo. Zgodba se začne tik pred vesoljnim potopom. Novico, da bo velika poplava uničila svet, presenečenima pingvinoma sporoči golob, ki ga je Noe pooblastil za svojega »organizatorja«. Ker smeta na ladjo le dva pingvina (tako kot to velja tudi za vse druge živali), se odločita, da bosta v kovčku nanjo pretihotapila še tretjega pingvina – svojega prijatelja. Sledi divja pustolovščina, saj je treba na Noetovi barki prikriti slepega potnika, in seveda kar nekaj nepredvidljivih obratov, ki klasični biblijski zgodbi dodajajo novo dimenzijo in jo postavljajo v širši kontekst.
O predstavi so pisali
Čeprav je dvodejanka Ulricha Huba namenjena otrokom, so se danes v Mini teatru zabavali tudi odrasli. Domisleni dialogi, premišljen humor ter izvrstna igralska izvedba so ob konmcu predstave med občinstvom povzročili pravi naval navdušenja in zaporednih aplavzov. Predstava je bila res izvrstna. Poglejmo zakaj.
Najprej zaradi zanimivega zapleta. Zgodba se začne tik pred vesoljnim potopom, ko trije pingvini, odlično so jih upodobili Miha Rodman, Saša Pavlin Stošić in Aljoša Ternovšek, izvejo, da bo Noe na svojo barko vkrcal le dva predstavnika svoje vrste. Ker se ne želijo ločiti, na barko pretihotapijo še tretjega pingvina in začne se divja pustolovščina, kako slepega potnika prikriti.
Drugi razlog za uspešnost je sama tema. Predstava namreč skuša otrokom približati koncept Boga, kdo Bog je, kje se nahaja in kakšna je njegova narava. Na vse to na hudomušen in inteligenten način odgovarjajo pingvini. Njihove dialoge izvrstno dopolnjuje glasba, ki je še ena odlika predstave. Sodobne songe, ki kar kličejo po miganju s telesom, je s svojim avtorskim pečatom prispeval Jose. V predstavi tudi igra in upodobi belega goloba. Omeniti je potrebno še koreografinjo Selmo Banić ter prepričljive kostume Ane Savić Gecan.
Skupek vsega naštetega je torej pravi recept za polne dvorane Mini teatra in Prešernovega gledališča iz Kranja tudi v prihodnje.
(Ana Rozman, Radio Slovenija 1, 5.9.2014)
------------------
Gre za dobro znano biblijsko zgodbo po besedilu Ulricha Huba, ki je leta 2012 zanjo prejel nacionalno judovsko knjižno nagrado za otroško in mladinsko literaturo. Čeprav gre za nekoliko drugačno, za koga morda celo izzivalno pripoved svetopisemske zgodbe, je njena posebnost ta, da s sicer nekoliko prirejeno svetopisemsko zgodbo o reševanju živali (tokrat ne gre za živalski par, pač pa tri pingvine) pred vesoljnim potopom nagovarja tako gledalce, ki jim je religiozni svet blizu, kot tudi tiste, ki jim ni, a bodo zlahka v zgodbi prepoznali nekatere eksistencialne teme s poudarkom na etiki. Posebna odlika predstave je, da razmeroma zahtevne teme podaja zabavno, primerno tudi otrokom.
(Elvira Miše Miklavčič, Reporter, 15.9.2014)
-----------------
Igra je duhovita, dialogi so iskrivi, jezik je bogat in otrokom razumljiv. Ena od odlik predstave je tudi ta, da igralcem dopušča veliko možnosti. Ti jih tudi v popolnosti izkoristijo. Pingvini Rodman, Pavlin Stošićeva in Ternovšek so briljantni. Prisrčne in igrive bi jih brez pomisleka vzel domov, hkrati pa nam vedno znova trkajo na podzavest, češ saj smo vsi "eni taki fletni pingvini".
(Igor Kavčič, Gorenjski glas, 19.9.2014)
Festival
16. mednarodni Naj, naj, naj festival, Zagreb, 2016
Nagrada
Zlata Žar ptica, nagrada na 16. mednarodnem Naj, naj, naj festivalu v Zagrebu za najboljšo uprizoritev v celoti