Koridorjeva kritika predstave izpod peresa Mojce Podlesek zaključi: "Tako izgubljanje otroka iz trpečih likov tudi v odrski izvedbi Malega nočnega kvarteta izvleče to najčistejše, kar gane vsakogar s kančkom empatije."
MALI NOČNI KVARTET
O predstavi
Dramsko besedilo Mali nočni kvartet obravnava zelo aktualno in pretresljivo zgodbo. Sooči dva para staršev različnih socialnih statusov in nacionalnosti z etično dilemo darovanja organov. Vinko Möderndorfer se v svoji drami dotakne ene izmed najbolj etično občutljivih in delikatnih tem nasploh, saj postavi dva para staršev pred tako rekoč nerešljivo dilemo odločitve: kako se odločati o življenju in smrti svojih najbližjih, svojih otrok? Hkrati pa razpira tudi temeljno dilemo današnjega sveta: ali je mogoče z denarjem kupiti vse, tudi srce za svojega otoka? Zaradi izvirnosti in pretresljivosti tematike ter izvrstno napisanih dialogov se je žirija za Grumovo nagrado leta 2014 odločila uvrstiti besedilo med nominirance in je v svoji utemeljitvi nominacije zapisala: »Mali nočni kvartet je presenetljivo napeta in globoko pretresljiva igra. Dogajanje v njej se stopnjuje od absurdno obarvanega nenavadnega nočnega obiska do razkritja velike človeške tragedije in izteka v katarzično intoniran, vsebinsko odprt konec. Srečanje dveh zakonskih parov z različnih polov družbene lestvice, ki na prvi pogled nimata ničesar skupnega, razkriva številne paradokse današnje družbe. Na eni strani so ljudje, ki v zaostreni ekonomski situaciji postopoma izgubljajo tako materialno varnost kot dostojanstvo, na drugi strani pa so tisti, ki so se v enaki situaciji znašli, jo s pridom izkoristili, si pridobili bogastvo in z njim tudi moč. Toda življenje je lahko kruto in nepredvidljivo za prve in za druge. V nesreči sta moč in denar relativna, saj nekaterih stvari preprosto ni mogoče kupiti. V nesreči je pomembno srce. Mojstrsko zgrajena igra, ki s postopnim razkrivanjem vzdržuje in skozi številna presenečenja stopnjuje napetost dogajanja, s posebno občutljivostjo spregovori tudi o različnih mentalitetah, o strpnosti in nestrpnosti, o sobivanju, o človeški integriteti. Na konkretni in na simbolni ravni govori tudi o brezizhodnosti mlade generacije, ki je v jedru dogajanja, čeprav na odru nastopajo samo starši. Igro globokih pretresov in temeljnih spoznanj odlikujejo odlični dialogi, pretanjena psihologija likov in celo svojevrsten humor, občutek za tragikomičnost situacij, v katerih brez zadržkov planejo na dan sicer skrbno prikrivane človeške šibkosti in številni predsodki.«
O režiserju
Vinko Möderndorfer je v zadnjih letih v našem gledališču režiral kar nekaj svojih dram, in to več kot uspešno. Spomnimo se samo izjemno uspešne drame za mladino (in seveda tudi za odrasle) na temo nasilja med mladimi Jaz, Batman, kot seveda tudi uspešnice Limonada Slovenica ter predstave Lep dan za umret, ki je kot najboljša uprizoritev v celoti na 40. tednu slovenske drame leta 2010 prejela Šeligovo nagrado. Je eden najbolj plodovitih avtorjev, saj poleg dram piše tudi romane in poezijo, režira pa tudi v operi in na filmu. Za svoje delo je prejel vrsto prestižnih nagrad na vseh področjih svojega ustvarjanja, med drugim tudi dve Grumovi nagradi, in sicer leta 2012 za besedilo Vaje iz tesnobe in leta 2014 za Evropo.
Kritika Nike Arhar za MMC se zaključi takole: "Mali nočni kvartet je predstava intimnih dilem, ki v ospredje postavlja osnovna človeška občutja in stiske, ter obenem gledališka podoba družbenih nepravičnosti. V tem ne ponuja pravih presenečenj, novih perspektiv ali širjenja razumevanja, temveč deluje predvsem na "etični pogon," z vzbujanjem sočutja pri gledalcu in deljenjem potrebe po večji občutljivosti do drugih – zapišimo raje – občutljivosti do sočloveka. Möderndorferjeva vešča pisava in režija z dramaturško podporo Blaža Lukana zaokrožita postopno stopnjevanje ozračja in naposled povežeta štiri različne osebe, ki jih igralci uprizorijo s poglobljenim uvidom in v - glede na okoliščine – širokem razponu čustev, misli in občutij s številnimi drobnimi odtenki. Prav s tem omogočijo, da nam s svojimi celovitimi dilemami, razdvojenostjo, neodločnostjo in prepletom žrtve ter žrtvovanja zlezejo pod kožo, kar je verjetno največ, kar lahko tako zasnovana predstava gledalcu ponudi."
Igor Kavčič je za Gorenjski glas napisal kritiko z naslovom Do kod seže človeško srce. V njej pravi tudi: "Mali nočni kvartet je zgodba o srcu, tistem, ki nam ljudem omogoča življenje, in tistem, ki nas dela za čuteče ljudi."
Odlomek ocene predstave Tadeje Krečič z Radia Slovenija 1: "In prav gradacija dogajanja, postopno razkrivanje plasti položaja vseh štirih, vmesno čustveno valovanje vsakogar izmed njih ter njihovih odnosov je največje mojstrstvo drame, ki se dotika problema, kakršnega še pred nekaj desetletji nismo poznali."
Intervju z avtorjem in režiserjem predstave, ki nas opozarja: "Prav je, da smo tečni."
Matej Bogataj oceno predstave za Delo zaključi takole: "Mali nočni kvartet je gladko in napeto spisana ter z izrazitimi sentimentalnimi poudarki odigrana igra o dilemah darovanja in poteku prebolevanja."