Svetlana Makarovič

MRTVEC PRIDE PO LJUBICO

Koprodukcija z Mestnim gledališčem Ptuj
Micka je ljubila Anzelna in Anzel je ljubil Micko. Toda njuna ljubezen ni imela srečne prihodnosti. Šla je v grob skupaj z Anzelnom, Micki pa ostane življenje, ki ga noče, življenje, kakršno ji hočejo vsiliti drugi ...

O predstavi

Micka je ljubila Anzelna in Anzel je ljubil Micko. Toda njuna ljubezen ni imela srečne prihodnosti. Šla je v grob skupaj z Anzelnom, Micki pa ostane življenje, ki ga noče, življenje, kakršno ji hočejo vsiliti drugi ...

Drama Mrtvec pride po ljubico ima korenine v istoimenski ljudski pesmi in tudi v Prešernovi predelavi Burgerjeve Lenore. Avtorica je temo obdelala pretresljivo in drugače, jo uzrla iz drugih zornih kotov. Tako skozi shizofrenijo uvede dve junakinji, dve Micki, ki se borita za prevlado oziroma preživetje. Ob njiju je tu še sveti Tadej, potovec, videc, spovedovalec grehov. Pa dve materi. Mickina in Mlinarjeva. Nobena od njiju ni ušla ostremu peresu Makarovičeve. Mlinarjeva še mrtva ošteva sina in mu daje navodila, kako naj žaluje za njo. Ker ga v vsem tako prekaša in ga spominja, da je zanj žrtvovala vse, ji dolguje vsaj to, da ravna tako, kot je njej prav. Druga Micka od Mlinarja preračunljivo zahteva, naj nanjo prepiše mlin, če hoče, da se bo poročila z njim. Pravi, da bo mlin potem lahko zažgala pri belem dnevu, saj bo njen. Pozna namreč strašno skrivnost, in sicer, da je Mlinar položil roko na Anzelna, njenega mrtvega ljubega. Prve Micke ni več, ker za pravo ljubezen v takem svetu ni prostora.

O avtorju

Svetlano Makarovič zagotovo poznajo Slovenci vseh generacij. Svoj talent razdaja na vseh poljih literature, od poezije do lutkovnih iger za otroke.

Začetek njene ustvarjalne poti je močno povezan z gledališčem, saj se je po končanem študiju dramske igre najprej preizkusila na odrih Mestnega gledališča in ljubljanske Drame. Gledališču je svoj obolus že kmalu poklonila z besedili Smrad opera, Sen zelenjavne noči in Mrtvec pride po ljubico, v spominu kranjskega občinstva pa je nedvomno ostala njena komedija Teta Magda. Skorajda nepotrebno je omenjati njen ogromni opus za otroke, od pravljic do gledaliških del, ki jih najmlajše občinstvo gleda z neizmernim navdušenjem. Med igranimi predstavami, namenjenimi otrokom, je bila nepozabna tudi Sapramiška v Prešernovem gledališču.

O režiserju

Jernej Lorenci je gledališki režiser, ki s svojimi uprizoritvami že več kot petnajst let burka slovensko gledališko morje, njegov gledališki zalet pa pušča brazde tudi drugod. Bil je umetniški vodja Gledališča Ptuj, za režijsko delo pa je prejel mnogo domačih in mednarodnih nagrad. Leta 2006 je postal asistent, leto kasneje pa docent za področje gledališke in radijske režije na ljubljanski AGRFT.

V Prešernovem gledališču se je kot režiser predstavil v sezoni 2011/2012 z drzno postavitvijo kultnega besedila sodobne angleške dramatike Kako jemati njeno življenje Martina Crimpa. Na lanskem Borštnikovem srečanju je predstava Nevihta Aleksandra Nikolajeviča Ostrovskega v njegovi režiji in izvedbi MGL prejela kar devet nagrad, tudi za najboljšo uprizoritev in režijo.

 

Festivali

38. Dnevi satire Fadila Hadžića, Zagreb
49. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor
42. mednarodni festival Infant, Novi Sad
Mednarodni festival Neta 2015, Bukarešta
50. mednarodni festival Dimitra, Solun
9. mednarodni festival Teszt, Temišvar
41. mednarodni festival Mot, Skopje
1. mednarodni festival FETT, Tuzla
30. festival Barski letopis, Črna gora


Nagrade

Posebno priznanje žirije 38. Dnevov satire Fadila Hadžića za izvajanje glasbe v živo
Nagrada DSGKT za najboljšo uprizoritev v sezoni 2013/2014
Borštnikova nagrada za mlado igralko - Ana Urbanc za vlogo Micike
Borštnikova nagrada za glasbo - Branko Rožman
Nagrada za najboljšo moško vlogo na festivalu FETT v Tuzli - Borut Veselko

 

Delo
Patricija Maličev
11. 07. 2015

Članek Patricije Maličev, objavljen v Delu, z naslovom Mrtvec, ki pride po ljubico, navdušuje občinstvo.

[pdf , 1.4 mb]
Večer
Zdenko Kodrič
24. 04. 2014

Iz kritike Zdenka Kodriča z naslovom Mrtvec pride po publiko: "Mrtvec pride po ljubico je igra o izbiri in dvomu, drama našega časa – po pesničini in režiserjevi zaslugi."

[pdf , 551 kb]
Delo
Matej Bogataj
01. 04. 2014

Iz kritike Mateja Bogataja: "Lorenci in ekipa peljejo uprizoritev v počasnem tempu, s premolki in minimalizmom, ki je podprt z notranjo intenzivnostjo, predvsem pa igro izostrijo in napnejo: če v originalu ni z neba nobene štime, če se dogaja pod izpraznjenim nebom, je zdaj v uprizoritvi štime in muzike čez in čez, pa še kot celota vse štima."

[pdf , 244 kb]
Gorenjski glas
Igor Kavčič
01. 04. 2014

Iz kritike Igorja Kavčiča z naslovom Razlomljeno lectovo srce: "Drama Svetlane Makarovič Mrtvec pride po ljubico v koprodukciji Prešernovega gledališča in Mestnega gledališča Ptuj in režiji Jerneja Lorencija nas postavlja pred vprašanje: pristati v konformizem ali biti zvest samemu sebi vse do …"

[pdf , 271 kb]
Dnevnik
Ana Perne
01. 04. 2014

Iz kritike Ane Perne z naslovom Usoda ljubezni ob zvokih harmonike: "Lorencijev Mrtvec pride po ljubico tako prižene k vrhuncu grozljivo komponento zgodbe, ki jo sicer pelje v nenehni skrbi za vpetost občinstva in v »koncertni« obliki, s katero se po svoji strani približa (izvorni) ljudski pesmi."

[pdf , 400 kb]
Delo
Peter Kolšek
27. 03. 2014

"Kaj se zgodi, če eden od zaljubljencev umre, drugi pa si od silne žalosti in hrepenenja v duhu prikliče nadaljevanje ljubezni v prekogrobnih razmerah? Nastane mit o posmrtni ljubezni. V resnici se je to zgodilo že zdavnaj, poznajo ga mnoge civilizacije, v Evropi in pri nas se je najbolje utelesil v motivu mrtveca, ki pride po ljubico."

[pdf , 663 kb]
dnevnik.si
Ana Schnabl
27. 03. 2014

Intervju z režiserjem predstave Jernejem Lorencijem z naslovom Verjamem v ljubezen, čeprav je ne razumem. Z njim se je pogovarjala Ana Schnabl.

[pdf , 442 kb]
Gorenjski glas
Igor Kavčič
21. 03. 2014

Intervju z režiserjem predstave Jernejem Lorencijem z naslovom Ne verjamem v frontalni napad. Z njim se je pogovarjal Igor Kavčič.

[pdf , 632 kb]
Svetlana Makarovič
Premiera
20. marec 2014
106 minut, brez odmora
Avtor
Svetlana Makarovič
Režiser
Jernej Lorenci
Skladatelj
Branko Rožman
Asistent režiserja in koreograf
Gregor Luštek
Dramaturginja
Marinka Poštrak
Scenograf
Branko Hojnik
Kostumografinja
Belinda Radulović
Lektorica
Maja Cerar
Oblikovalec maske
Matej Pajntar
Oblikovalec svetlobe
Drago Cerkovnik
Učitelj harmonike, korepetitor in glasbeni vzgojitelj
Branko Rožman
Igrajo
Druga Micika
Vesna Pernarčič
Anzel
Miha Rodman
Mlinarjev
Aljoša Ternovšek
Mati
Darja Reichman
Sveti Tadej
Borut Veselko
Mrtva Mlinarica
Vesna Jevnikar
Prva Micika
Ana Urbanc k.g.
Judita
Judita Polak k.g.
Ciril
Ciril Roblek k.g