Spoštovani gospod Berger,
lep pozdrav.
Dovolite, da vam najprej zaželim čim bolj miren in zdrav začetek novega leta in se vam zahvalim za vaš javen dopis.
Kot veste, je ustvarjanje gledališke predstave zahteven, kompleksen, krhek in nepredvidljiv umetniški proces. Včasih gre vse po načrtih, kdaj drugič pa ustvarjalna ekipa med študijem ugotovi, da jih je izhodišče odpeljalo drugam, kot so načrtovali. To se nam je zgodilo tokrat. Med študijem Šeligove drame Kdor skak, tisti hlap je avtorska ekipa, se pravi režiser Dorian Šilec Petek s soustvarjalci in igralsko zasedbo, po tehtni analizi in po pogovorih soglasno spremenila fokus projekta.
Ugotovili so, da morajo, če hočejo iskreno spregovoriti o temah in izhodiščih, ki jih drama razpira, razviti svoje avtorske odzive nanje. Tako zdaj končujejo predstavo z naslovom Zadnji naj ugasne luč. Uprizoritev bo avtorski projekt, besedila zanj so nastala med vajami, izhodiščnega, to je Šeligove drame, pa ustvarjalci ne bodo uporabili. Po dogovoru s Fundacijo Rudija Šeliga smo vse reference na avtorja in delo iz projekta umaknili.
Spremembo smo že pojasnili strokovnemu svetu zavoda, ki jo je potrdil, Fundaciji Rudija Šeliga in našim abonentom. Zavedamo se, da je sprememba tako pozno v procesu nenavadna. Tudi sam sem z veseljem pričakoval uprizoritev Šeligove drame, med drugim tudi zato, ker je avtor osebno vezan na Kranj in Gorenjsko. Žal mi je, da je tokrat ne bomo uprizorili. Hkrati pa moram odločitev ustvarjalcev razumeti z vidika umetniške avtonomije in avtonomije ustvarjalnega procesa.
Rudiju Šeligu in njegovi dramatiki se bomo znova posvetili aprila, ko načrtujemo izid zbornika člankov simpozija, ki se je odvijal na lanskem Tednu slovenske drame, z naslovom Magično gledališče Rudija Šeliga; predstavitev bomo pospremili z uprizoritvami odlomkov iz njegovih dramskih del.
Prav tako smo z dediči g. Šeliga že v pogovorih o uvrstitvi katere od njegovih dram v programe prihodnjih sezon.
Vnaprej najlepša hvala za razumevanje!
Za Prešernovo gledališče Kranj
Jure Novak, direktor