VSE ZASTONJ! VSE ZASTONJ! pred premiero

V Prešernovem gledališču bo v soboto, 10. septembra 2022, ob 19.30 premiera proletarske komedije Daria Foja Vse zastonj! Vse zastonj! v režiji Ajde Valcl.

VSE ZASTONJ! VSE ZASTONJ! pred premiero

V Prešernovem gledališču bo v soboto, 10. septembra 2022, ob 19.30 premiera proletarske komedije Daria Foja Vse zastonj! Vse zastonj! v režiji Ajde Valcl.

Zgodba te duhovite, a hkrati ostre Fojeve družbenokritične farse se začne tik po uporu v trgovinskem centru, ko se ženske, ogorčene nad ponovnim dvigom cen, odločijo, da temu naredijo konec.V uporniškem zanosu ženske v hipu stopijo skupaj, saj imajo dovolj neprestanega izkoriščanja in višanja cen osnovnih živil, zato sprva zahtevajo polovično ceno, kasneje pa jih jeza in upor pripeljeta tudi do tega, da si živila preprosto stlačijo pod obleke in z njimi odkorakajo domov.

Ob neustavljivem valu podražitev, ki smo jim znova priča, pridobiva komedija Vse zastonj! Vse zastonj! še večjo aktualnost, kar je izpostavila tudi režiserka Ajda Valcl: »Fojeva komedija je bila napisana kot odgovor na skokovito povišanje cen osnovnih dobrin, najemnin, na odpuščanje in zniževanje plač delavcev v 70. letih v Italiji in predvsem kot kritika levici, ki se je takrat zelo mlačno odzvala na nastalo situacijo – s politiko 'zategovanja pasu' najrevnejših. Gledamo obubožan delavski razred, ki se dvigne v vsesplošno stavko oziroma ki z množično krajo osnovnih živil v trgovinah, ko gospodinje in žene delavcev ne zmorejo (pa tudi nočejo) več plačati drage hrane, radikalno izrazi državljansko nepokorščino in začrta konkreten upor zoper sistem.

Aktualnost Fojeve teme – vedno večja inflacija, prekarno delo, brezposelnost, dvig cen, revščina, razlika med bogatimi in revnimi – se po pandemiji tudi pri nas napoveduje v velikem zamahu. Najbolj vznemirljiv vidik komedije pa vidim v Fojevi briljantni 'črno-belosti': v njegovi izjavi, da vedno in brez izjeme krade peščica bogatih, in v prav tako enostavnem spoznanju okradenih, da se jim preprosto ni treba več iti te igre.«

Izvirno besedilo sta z dramaturgom Markom Bratušem nekoliko priredila, npr. družbene okoliščine protagonistov, da so nekoliko bližje našim in jih občinstvo lahko prepozna. »Večina izvirne zgodbe, ki se vrti zaradi vedno večje stiske okoli denarja, pa je ostala enaka, saj je zaradi današnje inflacije in strahu, kako si bomo sploh še lahko privoščili hrano, plačevali kredite in položnice, še kako aktualna,« še pove režiserka, Bratuš pa dodaja:»Poglavitna razlika med časom, ko je delo nastalo, in današnjim dnem je, da je takrat delavski razred še verjel v moč revolucije in skupinskega upora, medtem ko danes delavskega razreda kot takega ni več, sploh pa ne verjamemo več, da bi bil upor zoper oblast ali kapital sploh še mogoč. To je precej pesimistično izhodišče, ki pa nas prek humorja nagovarja, naj poskusimo poiskati nove pristope pri reševanju zagat.«

»Tandem režiserke Ajde Valcl in dramaturga Marka Bratuša se je odlično ujel z našim ansamblom in pričakujemo lahko oster in sproščen gledališki dogodek, ki bo jesensko negotovo situacijo nagovoril še s plati, ki je ne vidimo na večernih poročilih,« je ob koncu novinarske konference povabil direktor Jure Novak.

Foto: Miha Fras

__

USTVARJALCI

Prevajalec Gašper Malej

Adaptacija Marko Bratuš in Ajda Valcl

Režiserka Ajda Valcl

Dramaturg Marko Bratuš

Scenografka Urša Vidic

Kostumografka Urška Recer

Koreografinja, scenski gib Lada Petrovski Ternovšek

Svetovalec za koreografijo Branko Potočan

Avtorica glasbe Polona Janežič

Lektorica Barbara Rogelj

Oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak

Oblikovalca maske Matej Pajntar in Alja Sušnik

Asistentka scenografke Anja Gruden

IGRAJO

Antonia, brezposelna Vesna Pernarčič

Giovanni, delavec Aljoša Ternovšek

Margherita, honorarna delavka Vesna Slapar

Luigi, delavec, Margheritin mož Miha Rodman

Policist, Komandir specialne enote, Kmet, Starec Blaž Setnikar

Statista Dominik Vodopivec in Jure Pogačar