PET VRST TIŠINE
Shelagh Stephenson
PET VRST TIŠINE
Intimna drama
Prva slovenska uprizoritev
V kopalnici ob moškem truplu stojijo žena in odrasli hčeri. Trenutek konfrontacije in izhodišče za dejansko rekonstrukcijo in dokumentarno razpravo o intimnopartnerskem nasilju.
V svetovnem merilu je 33 % žensk po petnajstem letu doživelo fizično in/ali spolno nasilje, 22 % žensk v partnerskem odnosu je bilo žrtev partnerjevega fizičnega in/ali spolnega nasilja. Povzročitelji nasilja so v 90,8 % moški. Vsakih sedem minut je na svetu – kot žrtev intimnopartnerskega nasilja – umorjena ena ženska.
Projekt, ki je nastajal v sodelovanju s strokovnjaki s področja družinskega nasilja, policijo, sodstvom, tožilstvom, psihiatrijo, Centrom za socialno delo, Društvom SOS telefon in Varno hišo, skozi fiktivno pripoved matere Mary ter hčera Susan in Janet preko faktičnih podatkov in dialoških fragmentov sestavlja intimno zgodovino družine in hkrati razgrinja neusmiljenost družbenega in pravnega sistema, ki to nasilje omogoča.
Shelagh Stephenson
angleška igralka in dramatičarka (doslej je v slovenščini zaživela le njena igra Spomin vode v MGL), je Pet vrst tišine napisala najprej kot radijsko igro in zanjo prejela nagrado Združenja pisateljev Združenega kraljestva za najboljšo izvirno igro (1996) in nagrado Sony za najboljšo dramo (1997). Nekaj let zatem je bila v londonskem gledališču Lyric Hammersmith prvič izvedena odrska različica.
Maša Pelko
je po študiju na Filozofski fakulteti diplomirala iz režije na AGRFT v Ljubljani. Trikrat je prejela študentsko nagrado zlatolaska za režijo in predstavo v celoti (2017, 2018, 2019), Grumovo nagrado za mladega dramatika (2018) in nagrado na International Radio Drama Festival v Canterburyu (2019). Režirala je že v različnih slovenskih gledališčih.
Foto: Luka Jereb, Žan Pavšič - Arhiv CTF UL AGRFT