Jaka Smerkolj Simoneti

PESEM PTIC V DREVESNIH KROŠNJAH

medgeneracijski dialog o naključnem srečanju, ki spreminja življenja
Magistrska produkcija: AGRFT in PG Kranj

Jaka Smerkolj Simoneti 

PESEM PTIC V DREVESNIH KROŠNJAH 

medgeneracijski dialog o naključnem srečanju, ki spreminja življenja

Magistrska produkcija: AGRFT in PG Kranj

Včasih se zgodi, da nekoga srečamo v najbolj neverjetnih okoliščinah in prav ta oseba v nas nekaj spremeni, zaključi določeno življenjsko obdobje, zapolni praznino ali pa celo prepreči samomor. Zgodbo o takem srečanju pripoveduje tudi dramsko besedilo Jake Smerkolja Simonetija Pesem ptic v drevesnih krošnjah, v katerem se Miki in Natalija po naključju prvič srečata na strehi stolpnice, v kateri živita. Miki želi svoje življenje končati zaradi nesrečne ljubezni, Natalija pa se po desetih dneh žalovanja za pokojnim možem odloči, da bo istega večera obesila perilo in se nadihala svežega zraka. 

Žalost in občutek osamljenosti, ki ju preplavljata ta večer, zapolni lepota topline … lepota topline poletnega sončnega zahoda, za nekatere najlepšega trenutka v dnevu, hkrati pa toplina prijaznosti in pozornosti druge, neznane osebe. Zdi se, kot da s svojim pogovorom in postopnim bližanjem kradeta toploto neba, si jo prisvajata, da ju pogreje in sončni zahod spreminjata v temo. 

Naključno srečanje med Mikijem in Natalijo je medgeneracijski dialog o ljubezni, o osamljenosti, žalosti in (kaotičnem) svetu, v katerem živita. Tako kot njima, se lahko vsakemu zgodi, da v življenju ostane sam, da se počuti neizmerno osamljenega, odtujenega, zavrženega. Predstava išče lepoto, ki se širi v takih stanjih, lepoto v žalosti in samoti ter lepoto v naključnih srečanjih, ki rešujejo življenja, kar ob koncu večera pravi tudiNatalija: »Srečanj ne moreš nikoli načrtovati in izkaže se, da tista v nesreči največ štejejo.«

__

NAGRADI:

Žirija v sestavi Anuša Kodelja, Luka Marcen, Benjamin Zajc je predstavi podelila dve nagradi zlatolaska za produkcije na podiplomskem študiju:

Nagrada za igro : GAŠPER LOVREC za vlogo Mikija v produkciji Pesem ptic v drevesnih krošnjah (UL AGRFT in PG Kranj)

Gašper Lovrec v vlogo samomorilskega Mikija vstopi pretanjeno in umirjeno, z jasnim razumevanjem podteksta vsake replike, ki jo izgovori. V svoji interpretaciji stalno združuje grotesknost akutnega brezupa s podtoni mladostniške igrivosti, skorajda upanja na tisto nekaj, kar se ne more zgoditi. Lovrec se z izjemno prefinjenostjo približa liku s pretanjenim razumevanjem zapletenosti, ki je vgrajena v vsako vrstico dramskega besedila. Lovrec s subtilnimi gestami, pretanjenimi izrazi in dobrim obvladovanjem odrskega govora povabi občinstvo v Mikijev svet. Pri svoji kreaciji ostaja razigran in svež, kar v kontekstu uprizoritve deluje presnuljivo in markantno, pri tem pa se uspešno izogne stereotipizaciji. 

Nagrada za dramsko besedilo : JAKA SMERKOLJ SIMONETI za dramsko besedilo Pesem ptic v drevesnih krošnjah 

Besedilo Pesem ptic v drevesnih krošnjah Jake Smerkolja Simonetija tenkočutno spregovori o medgeneracijskem srečanju, v katerem se srečata svetova eksistencialno izgubljenega Mikija in starejše gospe Natalije, katere podtekst se zgradi s preprosto akcijo obešanja perila zvečer. Prodorni dialog med protagonistoma se gradi prek navidezno vsakdanjih pogovorov, včasih humorno ironičnih, včasih ostrih, vedno pa prežeti z natančnim občutkom za podajanje informacij in grajenje sveta v nekem stanovanjskem bloku. Kljub temu, da spremljamo spremljamo le dve dramski osebi in njuni zgodbi, besedilu uspe zastaviti duh časa in trenutno stanje družbe, s tem pa univerzalnost, ki aludira na obstoj več takšnih streh in zgodb. Dodaten nivo, čustveno najbolj potenciran, dodaja stalno gradirajoče Pismo ljubezni, ki v formi didaskalije zaobjame intimna hrepenenja posameznika, besedilu pa prida razsežnost, ki se spleta v tesno sožitje z realistično izpisanimi dialogi. S tem besedilo izjemno učinkuje tako na intimni ravni, kot tudi na družbeni, saj s izborom tem, ki jih obravnava in načinom njihove obdelave uspešno reprezentira duh časa, hkrati pa dosega nivo univerzalnosti.

FESTIVAL:

54. Teden slovenske drame - Program za mlade

 

Jaka Smerkolj Simoneti

(foto: Lucija Rocs)

Jaka Smerkolj Simoneti (1997) je doktorski študent študijev scenskih umetnosti, prav tako zaključuje študij gledališke režije. V svojem raziskovanju se ukvarja s sodobnimi gledališkimi pojavi. Diplomiral je s študijo režijske poetike Nine Rajić Kranjac, magistriral s študijo režijske poetike Mateje Koležnik (za obe je prejel akademijsko Prešernovo nagrado), skozi doktorat naprej raziskuje slovenske gledališke režiserke ter njihovo zgodovino. V gledališče se sicer v največji meri posveča praktičnemu delu v procesih, tako kot dramaturg, kakor tudi kot asistent režije. Nekoč je pisal kritike, zdaj niti ne več. Pred Pesmijo ptic v drevesnih krošnjah, ki je prvo njegovo besedilo nominirano za nagrado mladega dramatika, sta bili uprizorjeni še Le en smaragd (režija Jana Menger, MGL) in Najrajši bi se fentala (režija Špela Kravogel, Radio Slovenija), njegova mladinska drama Seznami za življenje je bila v ožjem izboru regionalnega natečaja Od malih noga.

Ivan Loboda

(foto: Jaka Varmuž)

Ivan Loboda, rojen 7. 8. 1995 v Kopru. Leta 2014 je zaključil likovno smer umetniške gimnazije v Kopru in se takoj po maturi preselil v London. Po dveh letih dela in izpopolnjevanja na tečajih in masterclassih na Central School of Speech and Drama, Royal Academy of Dramatic Art in Southwark Playhouse, se je vpisal na dodiplomski univerzitetni študij gledališke režije na gledališki fakulteti Univerze Middlesex v Londonu. S svojo diplomsko predstavo, avtorskim projektom “Everyman”, je uspešno gostoval na festivalu Edinburgh Fringe 2019, na Primorskem poletnem festivalu (PPF) in v Mini teatru. Od leta 2019 dela in živi v Sloveniji, kjer je leta 202 vpisal magistrski študij gledališke režije na AGRFT. Njegova zadnja režija je Mali princ v produkciji Gledališča Koper in Hiše 2.6 (2022). Od leta 2020 je tudi umetniški vodja mednarodnega festivala dramskih akademij PPF Mladi v Kopru.

Nagrada: Outstanding Artistic Achievement Award – nagrada za izjemenumetniški dosežek za diplomsko predstavo “Everyman” – Middlesex University London (junij 2019)

Gorenjski glas
Igor Kavčič
18. 05. 2023

Toplina v ljudeh vedno najde pot

Kranj – Drama Pesem ptic v drevesnih krošnjah, ustvarjalci so jo poimenovali medgeneracijski dialog o naključnem srečanju, ki spreminja življenja, je nastala v sodelovanju AGRFT in Prešernovega gledališča in je magistrska produkcija besedila Jake Smerkolja Simonetija, ki je bilo na zadnjem, 53. Tednu slovenske drame nominirano za nagrado za mladega dramatika.

Osrednja protagonista, starejša gospa Natalija (igra jo Vesna Jevnikar) in mladenič (Gašper Lovrec) se srečata na terasi na vrhu stolpnice, v kateri živita. Prva se po desetih dneh žalovanja za pokojnim možem odloči, da bo istega večera obesila perilo in se nadihala svežega zraka, drugi s skokom s stolpnice zaradi nesrečne ljubezni želi končati svoje življenje.

Gre za naključno srečanje dveh ljudi različnih generacij, ki se znajdeta v stiski. Na vrhu stavbe ju združita žalost in občutek osamljenosti. Oba bremeni izguba, ki pa jo v kritičnem trenutku, še preden mladenič stopi na pot brez vrnitve, gospa uspe prekiniti. Toplina, ki zaveje med do tedaj neznancema, in pogovor, s katerim premagata temo, ju povežeta.

Približno uro dolga predstava poteka na dveh nivojih. Oba igralca, izkušena Vesna Jevnikar in mladi Gašper Lovrec, nas doživeto povedeta v zgodbo tistega večera, realistično pripoved pa ponekod »prekinja«, v resnici pa vedno bolj spoznavamo, da dopolnjuje, lahko bi rekli celo, da izpolnjuje lirični del. Režiser Ivan Loboda tega lepo umesti v celotno dogajanje in ga oplemeniti tudi z videom v ozadju. Prav skozi liriko nam avtor besedila Jaka Smerkolj Simoneti ponuja končno odrešitev. Človek pada, letijo le ptice. In če znamo poslušati njihovo pesem v drevesnih krošnjah, morda poletimo tudi ljudje. Predstava bo tudi ena od treh, med katerimi bo poleg štirih rednih produkcij mogoče izbirati v gledališkem abonmaju prihodnjo sezono.

https://www.gorenjskiglas.si/article/20230518/C/230519823/1123/1168/toplina-v-ljudeh-vedno-najde-pot

April 2024
20
sob
čez približno en teden
20.00, Stolp Škrlovec
Jaka Smerkolj Simoneti
Premiera
11. maja 2023
60 minut, brez odmora
Režiser
Ivan Loboda
Dramaturški sodelavki
Marinka Poštrak, Helena Šukljan
Scenografinja in kostumografinja
Lana Deu Angel
Avtor glasbe
Gašper Lovrec
Oblikovalec svetlobe
Domen Lušin
Oblikovalec maske
Matej Pajntar
Lektorica
Irena Androjna Mencinger
Snemalec videov
Domen Lušin
Mentor
prof. Boris Ostan
Igrajo
Natalija
Vesna Jevnikar
Miki
Gašper Lovrec k.g.