/… slovenska premiera žgečkljive drame Davida Ivesa je odločno pokazala, da je 50 odtenkom sive v žanru 'zabave za odrasle' dokončno odklenkalo. /
VENERA V KRZNU
Venera v krznu (Venus in Pelz) je ena izmed najslavnejših novel avstrijskega pisatelja Leopolda von Sacher-Masocha. Delo je napisal leta 1870, v njem je avtor opisoval razmerje med dominantno žensko in šibkim, ponižanim in podrejenim moškim, kar je bilo za tiste čase nekonvencionalna in šokantna podoba moško-ženskega razmerja. Prototip dominantne, erotično vznemirljive in vseh konvencij osvobojene ženske je Sacher-Masoch izoblikoval prav z osrednjo junakinjo novele Venera v krznu, fatalno Wando. Njena upodobitev je v času nastanka novele pomenila popoln odklon od ustaljene predstave o ženskah nasploh – bila je diametralno nasprotje takratni družbeno in seksualno zatrti ženski, ki je bila moškemu podrejena in ki sta ji bili namenjeni le vlogi matere in/ali žene.
Na gledališki avdiciji se namreč med Wando in režiserjem splete nevarna erotična zveza, ki plast za plastjo razkrije pasti mešanja fikcije in realnosti ...
NAGRADE
Vesna Pernarčič je prejela nagrado Žlahtna komedijantka (2019) na festivalu 28. Dnevi komedije v SLG Celje za vlogo Wande
GOSTOVANJA
Šentjanž v Rožu, Avstrija (8. maja 2019)
Nagovor direktorice:
http://www.pgk.si/info/gledalisce/nagovor
Beseda umetniške vodje in dramaturginje:
http://www.pgk.si/info/gledalisce/beseda
/… s predstavo in tematiko, ki počne prav to, dreza v naše misli in na prepih postavlja naše čutenje v medosebnih odnosih, pravzaprav pa preizkuša naš pogled na svet - v katerem so živeli nekoč, živimo mi sedaj in kakršen se nam kaže v prihodnosti …/
/… Wanda se dokaže se kot izjemna (in razgledana) igralka in kot ženska s stališčem. Predvsem slednje predstavlja Thomasu velik problem, saj se iz konfrontacije mnenj vedno izmuzne nazaj na pozicijo moči: »Jaz sem to napisal, jaz sem to študiral. Bom pa ja vedel, za kaj gre v mojem lastnem komadu.« …/
/… Borut Veselko: »Zame je bil ta tekst seveda izziv. Meni se zdi super, da je gledališče prostor, kjer se komunicira s svetom. Se pravi komunicira na tak način, da ljudje hodijo v gledališče ne zgolj in samo po zabavo, ampak z željo po tem, da bi šli iz gledališča na nek način, širši, večji, boljši, kot pa so vanj prišli. Se pravi to vseeno mora biti prostor ne razmisleka, to ni predavalnica, ampak prostor doživetja« …/
/… igralko Vesno Pernarčič smo lahko občudovali že v najrazličnejših vlogah, a še nikoli v tako vroči podobi slovenske 'Venere'. Z bičem v roki, usnjenimi fetišističnimi škornji, mrežastimi nogavicami s pasom in korzetom …/